Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize
Maxa, Tomáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje procesu dekontextualizace a rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize. Vlivem evropské migrační krize a dalších domácích i světových událostí, které jsou již po delší dobu hlavním tématem televizního zpravodajství, zesílila kritika vysílání České televize, zaměřená především na údajnou předpojatost, nevyváženost a tendenční způsob přístupu k hostům, mimo jiné stranění určitým neziskovým organizacím. Práce je rozdělena do tří částí, které postupně představují teoretická východiska včetně souvisejících konceptů (intertextualita, dialogismus, mediální bias a další), metodologický přístup a nakonec praktické vypracování analýzy. Zvolenou výzkumnou metodou je kritická diskurzivní analýza, volně založená na Faircloughově třídimenzionálním přístupu, jejímž cílem je ve zkoumané promluvě zjistit přítomnost prvků, ukazujících na možné skryté ideologie či tzv. mediální bias.
Rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize
Maxa, Tomáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje procesu dekontextualizace a rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize. Vlivem evropské migrační krize a dalších domácích i světových událostí, které jsou již po delší dobu hlavním tématem televizního zpravodajství, zesílila kritika vysílání České televize, zaměřená především na údajnou předpojatost, nevyváženost a tendenční způsob přístupu k hostům, mimo jiné stranění určitým neziskovým organizacím. Práce je rozdělena do tří částí, které postupně představují teoretická východiska včetně souvisejících konceptů (intertextualita, dialogismus, mediální bias a další), metodologický přístup a nakonec praktické vypracování analýzy. Zvolenou výzkumnou metodou je kritická diskurzivní analýza, volně založená na Faircloughově třídimenzionálním přístupu, jejímž cílem je ve zkoumané promluvě zjistit přítomnost prvků, ukazujících na možné skryté ideologie či tzv. mediální bias.
Mediální obraz vybraných fotbalových klubů v sezoně 2010/2011
Štěpánková, Iva ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz fotbalových klubů v sezóně 2010/2011 je analýzou příspěvků tří českých periodik věnovaných třem fotbalovým klubům působícím v odlišných fotbalových soutěžích během jedné soutěžní sezóny. Tématem rozboru je způsob, jakým sportovní periodikum deník Sport, nejčtenější celorepublikový deník s regionální sportovní přílohou Mladá fronta Dnes a primárně ekonomický titul Hospodářské noviny zpracovávaly informace o působení klubů Sparta Praha, Manchester United a Dukla Praha v domácích soutěžích. Pojem mediální obraz vztahujeme k výskytu a zpracování jednotlivých témat, k přítomnosti hodnotících rysů v příspěvcích, celebritizačním tendencím a fanouškovským rysům v mediálním obsahu. Následná kvalitativní analýza je zaměřena na jazykové rysy příspěvků, zejména na výskyt expresivity. Analýzou chceme odpovědět na otázky týkající se charakteristiky tematické agendy týmů působících v odlišných soutěžích, na otázky proměny této agendy během sezóny. Srovnáním sledujeme, nakolik je mediální obraz těchto klubů podobný, či proč je jejich medializace odlišná. Termín předpojatost vztahujeme k odchylkám od objektivity, které mají zvýznamnit negativitu či pozitivní hodnocení při informování o sledovaných týmech a které se projevují a priori udělovanými charakteristikami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.